lördag 5 maj 2012


Är sedan tidigare blodgivare men funderar nu på att registrera mig hos Tobiasregistret.
Har inga som helst problem med nålar osv och har mått mycket bättre efter varje blodgivning då jag har ganska högt blodvärde, ca 170. Normalt för en kvinna är ca 120-150!
Men, det känns annorlunda att bli benmärg-/ stamcellsdonator.
Lika kluven är jag när det gäller att anmäla sig till Donationsregistret. Känns rätt att göra det, men ändå är jag kluven...
Finns det någon som är med i Tobiasregistret och har erfarenhet?
Visst, det är kanske 1 på 10000 att man skulle matcha och behöva donera men tänk om. Tänk att jag skulle kunna rädda ett liv.
Får nog sova på saken och diskutera med min kloke mor.

Men, jag tycker alla som kan bör bli blodgivare! Om inget annat så gör det för den goe kakan o saften du får efteråt! ;-)


God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar