lördag 29 januari 2011

11-01-29


Idag har det varit en lugn dag :) Började med en klipp/färg tid hos underbara Emma på Saxess. Satt där lääänge o blev ompysslad. Känns bra! :) Nu är jag snygg i håret igen. Till våren blir det slingor för o ljusa upp lite ;)
Efter det blev det en snabb lunch med Jesper och pappa på Derés.
Rekommenderar INTE kycklingsalladen med pasta. URK!


Efter det bestämde jag mig för att göra min egna vetekudde! Åkte i ilfart till fröhandeln för o köpa vete som tur va så var hon så snäll så hon gick o öppnade åt mig! :)

Blev sen en runda till IKEA för o köpa lite tyger!
Skulle ha ett vanligt vitt tyg till själv vetepåsen o sen ett överdrag i två olika färger tyckte jag kändes bra:)

Kommer till kassan o kön börjar borta vid ljusen o längre bak, ända längst bak tills svängen kommer! SHIT! tänkte jag! Här står då fan inte jag själv för lite tyg.
Jag smög mig framåt... tänkte att självscannings kassan brukar det ju aldrig vara kö på! Kommer fram. Är ruskigt lång kö där med. Är på väg att ge upp.
Då ropar en liten ängel, "vi öppnar en kassa till här borta!" O gissa om jag knuffade fram mig o hann fram utan o stå i kö!
Snacka om tur alltså!

Sen åkte jag hem o sydde min påse! :) Ska lägga upp en bild på den sen!


Vid 6 tiden så åkte vi till mor för o äta skinkstek! Underbara skinkstek! Den liksom smälte i munnen så mör den va! O såsen, mmmm... skulle kunna äta bara sås!

Min bror och hans fru Emma med lille söta Tove var även där! Hon är så söt lilla Tove. Lite över 1 år o springer runt o busar som bara den!
Blev tipsade om Teutonia barnvagnar o har faktisk hittat en modell jag gillar! Dock inte den färgen på bilden utan jag vill isf ha den bruna delen(åkpåsen) i vitt och den andra, själva vagnen o den där över vagnen (kommer verkligen inte på vad den heter!) i marinblått/mörkblått.
Sååå snyggt! Det är liksom svängbara hjul på den där framme så man slipper trycka ner hela vagnen för att svänga osv. Man kan typ köra med en hand ;) Me like! Plus att den ska vara mindre o smidigare. Vilket låter perfekt! =)


Vill även hälsa Camilla välkommen till min blogg! Kul att man har några som följer mig i mitt allt för vanliga liv! =)
Så nu har jag 2 som följer mig! hihi! Massa kramar till er!



Det var nog allt för idag!
ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar