fredag 6 januari 2012

Hej allohopa!
Idag är Jesper iväg på svensexa hela dagen/kvällen/natten så idag är det mamma-son dag!
Vi har iofs spenderat större delen av eftermiddagen hos mamma/mormor :-)
Fyndade massa Bamse böcker på Maxi. 10 kr styck, så jag köpte alla 5 som fanns.
Älskar bamse!

Såhär en fredag kan jag sakna att ha något sött att tugga på faktiskt.
Funderar på att vispa grädde hårt med lite kakao i och några blåbär på lite senare till en film.
Kan nog funka :-)

Idag har jag ätit
Frukost: Omelett med skinka, en burk makrill i tomatsås och vatten
Lunch: Ett kokt ägg, en burk makrill i tomatsås och en kopp svart te
Middag: Kräft och räksallad med lchf-knäckebröd, hemmagjord dressing och vatten

För er som vill veta vad jag hade i min kräft och räksallad  så var det:
Olika salladssorter, 1 avocado, fetaost, röd paprika(lite), 3 små plommontomater, gröna oliver, kräftstjärtar och räkor.
Min dressing gjorde jag på:
Creme fraiche, majonäs, dill, riven prästost, citronsaft, salt och peppar.

Recept på lchf knäckebröden kan jag återkomma med om någon är intresserad.

Kan säga att det var sååå gott!


Kollade bort i 1 sekund innan och helt plötsligt sitter Melle och kramar bordsbenet och smakar lite på det. Haha! 
Ny rycker han i tvättkorgen så får nog gå o ta upp han innan han har en kasse tvätt(ren) över sig :-)



GRATTIS MELKER PÅ NAMNSDAGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar