onsdag 4 januari 2012

Hejsan!

Idag börjar mitt "nya" liv med LCHF.
LCHF står för (för er som inte vet) för Low Carb High Fat. Vilket betyder att man inte äter kolhydrater i någon form. Beror på hur strikt man är.
Varför jag valt att börja med detta är för att jag vill gå ner den vikten jag la på mig under graviditeten + några sambokilon. Jag VET också att detta funkar så jag tror på det. Det är det viktigaste när man ska börja med någon diet så är det att tro på den!
Min svärmor har nämligen gått ner 20 kg på mindre än ett år!! Utan någon mer motion än promenader. Kan ni fatta!? Helt sjukt!
Så med lchf och såklart rejält med träning så är mitt mål att gå ner rejält i vikt och bygga upp mina muskler igen.

Känns så skönt att äntligen bestämt mig! Har velat mellan olika. Viktväktarna, GI-metoden osv osv.
Lchf känns mest "normal". Man får äta hur mycket man vill. Bara man inte äter kolhydrater. O nej. Som många tror med lchf är att man äter en ostskiva med en fet skiva smör på till frukost. Det är klart lite överdrivet. Eller typ att man skulle sitta och äta smör rätt upp och ner. Haha! Oavsett vilken diet så skulle jag aldrig kunna göra det, huh!


Så förutom att ni kommer få läsa om mitt liv som mamma till lille Melker så kommer jag nog att ventilera mycket vad som händer i mitt huvud, och såklart hur det går.
Med anledning av att jag inte vet knappt hälften som läser min blogg(eftersom ni aldrig kommenterar! grr)så kommer jag inte skriva ut min startvikt. Ni får hålla tillgodo med det jag går ner ist. OM jag gör det! Och OM lchf funkar för mig och min kropp!
Det vet man ju inte förrän man provat, eller hur :-)

Nu är nog mina "bröd" klara. Bröd gjorda på ägg och färskost. Luktar iaf gott!


Hoppas ni hejar på mig! 

1 kommentar:

  1. Bullarna ser goda ut! Här kommer svar på din fråga ang önskelista. Vi har skrivit några saker och det är presentkort på Ikea, Mateus spetsfat vit 42cm och mateus ostron skålar i vitt dessa finns att köpa på www.lannamobler.se och det är fraktfritt. Pengar till en resa går också bra :0) Affischen "JA" från www.isaform.se i vitt kommer inte ihåg stl men den som kostar 395kr. Hälsa familjen Kram

    SvaraRadera