onsdag 9 februari 2011

11-02-09 del 2






Den här söta motivet ska jag nog minsann beställa! Den är typ 1 meter lång o djuren va ju ursöta!

Har ju länge haft ett sug på o sy korsstygn! Så nu ska jag sy massor o fylla hela barnrummet med sen! Haha!

Denna kostade bara 195:- med tråd o duk o hela köret så tänkte att jag skulle slå till ;)
Behöver något o stressa ner med, o detta är nog perfekt! =)

Fick för mig innan att jag skulle spela lite musik för bebis då jag hört att det ska vara bra och att de kan känna igen musiken efter de fötts =)
Så knasig som jag är så satte jag ena hörluren i naveln o andra i örat... haha! Undra om bebben hörde nåt?

För övrigt så är jag sjukt trött på sjukvården här i komunen!
Har sedan i lördags varit så trött så det är helt obeskrivligt. Det finns ingen ork, jag får tvinga mig själv o röra på mig! =(
Ringde iaf i måndags under den lilla telefontid de har hos barnmorskan för o kolla vad det kan bero på. Visst att man kan bli trött men vafan! Detta är ju som en smäll i bakhuvet!
Iaf så var hon inte där. Provade igår att ringa 1177. Hon kunde inte hjälpa mig utan skickade mig till vårdcentralen. Efter 2 timmar ringer de tillbaka o hänvisar mig till att ringa bm igen eller kvinnokliniken i Växjö eller Ljungby.
Sagt o gjort, det gjorde jag idag. O vad gör dom!!??
Dom hänvisar mig åter igen till min barnmorska som jag inte får tag på! Annars hade jag ju för tusan ringt henne från 1a början!!
Så där gick min energi på att ringa runt o hitta nån som kan hjälpa mig. Bara kolla mina värden så allt ligger bra till!

Men iaf! Efter lång tid i telefon med älskade mor så kände jag mig bättreÄnnu bättre kände jag mig när hon sen messar o säger att vi kan ta spjälsängen som bror nu har till sin lilla Tove!
De hade redan kollat på ny säng till henne då hon är lite för stor för den redan eftersom hon ändå springer upp själv osv.
Så den är vår! Så himla kul! Då har vi alla syskonen + brorsdotter o nu ytterligare en i familjen legat i sängen som bebisar! Så härligt!

Just nu är älskade J på Maxi för o handla mat till ikväll + lite gotte till mig =)  Blev sugen på bärpaj! mums!


Det va allt för nu! 

2 kommentarer:

  1. Åhhh vilket gulligt broderi! Jag började på ett för 12 år sedan...hihi! Det är inte klart än efter 3 barn så nu får jag väl inrikta mig på barnbarnen- Haha!
    Så kul med att du får ta över spjälsängen också!
    Blir det en tjej och om du vill ha så skall du få lite rosa inredningsprylar från bla sia som Clara har haft.

    Super kram från din Gudmor Camilla

    SvaraRadera
  2. Ja det va lång tid! :) nu är jag jätte peppad på i brodera men det kanske hamnar på hyllan för min del med. Hehe!
    Ja det gjorde min dag att vi fick den! Känns sååå bra! :)
    Alltså innerst inne så är det nog en tjej fast det känns verkligen som en pojke :) men enligt sägner o allt sånt som finns så är det 50/50 :)
    Hihi! Spännande!
    Kramar

    SvaraRadera