tisdag 22 mars 2011

2011-03-22

Hej & Hå!
Nu kommer jag precis från barnmorskan. Vi lyssnade på litens ♥  
och mätte magen o tog massa tester som alltid.
Idag låg litens
på ca 148 slag/min och SF-måttet låg på 24 cm.
Blodsockret låg på 6,8 och Hb-värdet på 128. Blodtrycket kom jag inte ihåg men det var super sa hon. 
rh- hade jag inte så det känns skönt!
Så nu ska jag börja ta järntabletter. Har sjunkit från 149 till 128 sen inskrivningen så är väl lika bra. Fast har fortfarande grymt bra. Negativt är dock att jag blir så jäkla hård i magen av det :( Snyft!
För er som inte vet så ska blodsockret ligga under 8 om man inte är diabetiker och ett Hb-värde (blodmängden i kroppen) över 120 för en kvinna är normalt.
Känns iaf skönt att alla värden är normala.


Kikade in på skatteverkets hemsida o till min förvåning så får jag tillbaka hyfsat mycket på skatten. 5000:- är helt ok tycker jag!
Får la bara ta o tacka Ikea för att de dragit för mycket skatt när jag jobbat extra :)
För övrigt idag så är jag seg. Foglossning härjar o det gör ont både när jag går o sitter o ligger.
Men det här är väl bara början antar jag :)
Ha en underbar dag i solen!

3 kommentarer:

  1. Jag får tillbaka 13!!!! galet nobelt!

    Snart går väl flyttlasset med..? Eller?

    SvaraRadera
  2. 13 tysen!? Helt GALET nobelt Maria! Fan va avis ja blir!
    Haha flyttlasset går näst nästa helg. Den 2a April blir första natten på Eriksgatan :)

    SvaraRadera